quarta-feira, 8 de junho de 2011

Dos poemas de Afonso Duarte por um poema possível?

1.
E daí,
Do poço fundo e largo
Onde escreveste : cumpri,
Alma da minha vida,
Canta, ri.
2.
Eu bem sei
Que rodo em muitas esferas,
E não sei
Por onde me levas, poesia.
3.
Ainda crente, ao descair da idade,
Quando o coração já mal se escuta?
É o quanto vos deve, mocidade,
O meu agreste espírito de luta.
4.
A minha sombra é longa como a vela dum navio
Que sai da barra para inóspito clima:
E em vão procurareis o que eu não acho.
5.
Uma, outra onda,
O ritmo das ondas me embalou.

Cinco excertos de cinco poemas de Afonso Duarte.
Volto sempre e
desde há sessenta anos que se cumprem neste,
lá para o Outono.

Volto sempre…
Um clássico!
E só hoje me apercebi de que, sendo ou não reconhecidos por todos como clássicos, temos o direito aos nossos particulares clássicos. 
L. V.

5 comentários:

  1. It's remarkable to pay a visit this web site and reading the views of all colleagues concerning this article, while I am also eager of getting experience.
    Also visit my web-site ; transfer news premier league bbc

    ResponderEliminar
  2. My brother suggested I would possibly like this website.
    He was totally right. This post actually made my day. You cann't imagine simply how so much time I had spent for this information! Thanks!
    Here is my webpage manchester united transfer rumours today

    ResponderEliminar
  3. Great article, totally what I was looking for.
    My web site :: perfumes

    ResponderEliminar
  4. It's truly a nice and helpful piece of information. I'm happy that you just shared this
    helpful information with us. Please keep us up to date like this.
    Thanks for sharing.
    Also visit my weblog - pizza games for kids for a party

    ResponderEliminar
  5. Greetings! This is my 1st comment here so I just wanted to give a
    quick shout out and tell you I genuinely enjoy reading through your posts.

    Can you suggest any other blogs/websites/forums that deal with the same topics?
    Thanks a ton!
    Also visit my web blog ... pizza games all

    ResponderEliminar